Accessibility Tools

יעוץ ללא עלות 077-79-22-622

בדיקת גז ראדון נעשית בדרך כלל בתוך מבנים שעשויים להכיל ריכוז גבוה של הגז. למעשה מדובר בגז טבעי אשר לאחר מחקרים רבים נמצא קשר בינו לבית מחלת הסרטן. במקרים בהם מדובר בריכוז גבוהה של גז תעלה רמת התחלואה במקביל ועל כן מומלץ מאוד לבדוק את ריכוז הגז בכל מקום שבו אתם מבלים יותר מכמה שעות ביום.

הבדיקה נועדה לספק לנו תמונת מצב של הבית שלנו מבחינה של ריכוז של הגז. גז ראדון עשוי לחדור אל תוך הבית שלנו דרך סדקים ברצפה או בקיר, חורים, חיבורים בין הקיר לרצפה, חריצים ואפילו דרך מערכת החשמל, התקשורת והביוב שנמצאים בביתנו הפרטי. כמו כן, הגז נפלט דרך החומרים מהם בנוי הבית שלנו- בטון, וככל שקיר הבטון יותר עבה, כמו שקורה בממדים ומקלטים, כך גדל הסיכוי שריכוז גז הראדון יהיה מעל לרצוי.

מה זה אומר בכלל?

בפועל ריכוז גז ראדון הוא תוצאה של שני אלמנטים:

  • ראשית, דליפת גז הראדון ממקומות שונים, בין אם זה מהקרקע או מהבניין עצמו-
    הוא נותן לנו מידע על מה הגורם הפולט ומאיפה זה נפלט.
  • שנית, זה תלוי גם באיכות האוורור שיש בחדר מסוים- ככל שלחדר ישנה יכולת החלפת אוויר טובה יותר, כך קטן הריכוז של גז ראדון בתוכו.

שני הנתונים הללו מאפשרים לנו לדעת למה להתייחס. יש לחפש את החורים והסדקים שעלינו לאטום, להחליט איפה לסתום, לבדוק את הכניסות לצנרת, מערכות החשמל וגם התקשורת. בשלב שני אנו יכולים לדעת האם החדר זקוק לאוורור טוב יותר ובאילו דרכים נוכל להשיג זאת. אם לדוגמא מדובר במקלט שנמצא מתחת לבניין יתכן שנזדקק להתקנת מערכת מכנית שתחליף את האוויר בצורה ידנית או חשמלית.

איך מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה נעשית באמצעים מבוקרים ובסיוע של מכשור טכנולוגי מיוחד ובתוך חדר שהוא אטום לגמרי. לאחר תקופה של כמה ימים שבמהלכם נמדד ריכוז הגז בתוך החדר, יהיה לנו מידע לגבי המצב. כך ניתן לדעת האם המצב מאפשר שהייה במקום או שהחדר הינו מסוכן לשהייה. ובהתאם לזאת יודעים כיצד להתנהל- האם צריך לאטום או ליצור פתחי אוורור. יש לזכור כי בדיקת גז ראדון לא מייצגת בהכרח את המציאות. במקרים רבים אנו לא צריכים להיות בתוך חדר אטום למשך כמה ימים, ובדרך כלל החדר פתוח ומאורר יחסית.

מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות תהליך בדיקת גז הראדון?

לתאום פגישה צרו קשר

בדיקות נוספות המבוצעות ע״י המהנדסים שלנו:
בדיקת בדק בית
בדיקת קרינה

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

שדה אינו תקני