Accessibility Tools

יעוץ ללא עלות 077-79-22-622

פרוטוקול מסירה - כל מה שחשוב לדעת

בשעה טובה נקראתם לפרוטוקול ראשוני? קבלת המפתח נראית קרובה מתמיד וזה הזמן להיערך כמו שצריך לפגישה הזו.
פרוטוקול ראשוני, או בשמו הנוסף מסירה ראשונית, הוא למעשה המפגש הראשוני שלכם עם הקבלן. במפגש זה עומדת לכם ההזדמנות לבחון את הדירה ולדווח לקבלן על כל הליקויים הקיימים בנכס בכדי שיספיק לתקן אותם עד יום מסירת הדירה לידיכם. התלבטתם אם להביא בודק בשלב הזה? לא הצלחתם להחליט מתי נכון עבורכם לבצע בדק בית? המאמר הבא במיוחד בשבילכם.

למה חשוב להגיע עם מהנדס מומחה לפרוטוקול המסירה הראשוני?

מדוע כדאי להגיע עם מהנדס מומחה לפרוטוקול ראשון? זהו המעמד הראשון בו הקבלן נותן לכם אפשרות לבחון את הדירה ולהעביר אליו רשימת ליקויים אותם יתקן עד מסירת הדירה. הגעה לפרוטוקול ראשון עם מהנדס מטעמכם תסייע לכם רבות באיתור הליקויים והעברת רשימת ליקויים מפורטת וקפדנית לקבלן, בעוד אם הייתם הולכים לבד לפרוטוקול הזה סביר להניח שלמעט מספר דברים קוסמטיים לא הייתם מאתרים דברים חשובים באמת.

כדי לבצע את הבדיקה לפני מסירת הקבלן האם אני צריך לקבל אישור?

האם עליי לקבל אישור? כן. כל עוד המפתחות לא נמסרו, החזקה בדירה לא עברה לידיכם ולכן אתם צריכים לקבל אישור מהקבלן להכנס עם אנשי מקצוע מטעמכם.
האם הבאה בזמן קבלת מפתח זהה למסירה ראשונית? לא בדיוק. במסירה ראשונית אתם מאפשרים לקבלן לבצע תיקונים כל הנכס לא נמסר לידיכם. מדובר ביתרון משמעותי משום שכך תקבלו את הדירה לאחר ביצוע התיקונים הכבדים, מה שיחסוך לכם אובדן ימי עבודה, לכלוך ועבודה תוך כדי מגוריכם בנכס. בנוסף, כל פגם ולו הקטן ביותר הינו באחריות הקבלן בשלב הזה שכן הנכס עדיין בחזקתו.

האם הקבלן מחויב לאפשר לי לבצע זאת?

לצערכם לא. לא פעם קבלנים דואגים להכניס סעיף בו הם מסרבים הכנסת בדק בית על ידי מהנדס חיצוני. במצב כזה עליכם יהיה לבצע את הפרוטוקול בעצמכם. מומלץ יהיה לחתום עליו בצירוף המשפט "הכל בכפוף לדוח ליקויים הנדסי שיוגש על ידי בהמשך". לאחר מכן חשוב יהיה לבצע בדק בהזדמנות הראשונה שתהיה לכם לאחר קבלת הדירה לידיכם בכדי שיהיה תיעוד מלוא הליקויים ושהם יהיו באחריותו המלאה של הקבלן.

נשמח לסייע בכל שאלה נוספת עם צוות המומחים שלנו 0777922622 

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

שדה אינו תקני
הקלד קוד
שדה אינו תקני