Accessibility Tools

יעוץ ללא עלות 077-79-22-622

המועד המומלץ לביצוע בדק בית

אחת השאלות שחוזרות על עצמן הכי הרבה , מה הוא בעצם המועד הכי חכם והכי נכון לבצע בדק בית ? 

לרוב, ניתן לבצע בדיקה בארבע נקודות זמן עיקריות: במעמד פרוטוקול ראשון, מעמד קבלת מפתח, לאחר קבלת מפתח וסוף שנת הבדק.

אציג בפניכם את היתרונות והחסרונות בכל שלב, כאשר בסופו של דבר אציג את השלב המומלץ ביותר.

  • נתחיל מסוף שנת הבדק: ראשית למי שהגיע לשלב הזה וטרם ביצע בדיקה אדגיש כי חשוב מאוד לבצע את הבדיקה ולא לוותר או לדחות אותה עוד (פירוט לגבי זה תוכלו לראות בסרטון שלי "חשיבות בדק בית").

בסוף שנת הבדק עשיתם הרצה לכלל המערכות בנכס, עברתם חורף בנכס, יתכן ואיתרתם ליקויים במהלך חייכם בנכס וצצו ליקויים חדשים שלא היו קיימים בתחאציג בפניכם ילת השנה.

על אף יתרונות אלו, בבחינה לעומק נראה כי יתרונות אלו מהווים גם חסרון. אחד החסרונות הוא שליקויים מסוימים אשר צצים במהלך השנה הם ליקויים קריטיים שלא יתנו לך לחכות עם בדיקה עד סוף השנה, כך שברגע שהיתם נתקלים בהם עוד במהלך השנה הייתם חשים את הצורך בביצוע בדיקת ליקויים ועל כן להמתין לסוף השנה זהו לא הדבר המומלץ ביותר (לדוגמא: ליקוי רטיבות).

החיסרון הבא, בשלב הזה הקבלן ינסה לטעון כי חלק מהליקויים נגרמו בגללכם ואינם באחריותו. כמו כן יתכן ויתגלו ליקויים שבודק מוסמך היה יכול לאתר עוד לפני שאתם גיליתם אותם ובכך היה חוסך לכם סבל ועוגמת נפש מיותרים.

כמו כן הנכס מאוכלס. כל תיקון ואפילו הקטן מבניהם יעשה כאשר אתם חיים בנכס. מה גם, מעצם היותו של נכס המאוכלס כשנה סביר להניח כי הוא מרוהט ומלא בחפצים כך שלא ניתן להגיע לכל חלק וחלק בו ללא גרימת אי נוחות לדייר הנכס. אציין כי נקודה זו היא הפחות מומלצת מכל ארבעת השלבים, אבל אם הגעתם לנקודה זו וטרם ביצעתם בדק בית מומלץ ביותר לבצע את הבדיקה בכל זאת שיפיק לכם דוח משפטי המסכם את מצב הנכס ומהווה אסמכתא משפטית לליקויים הקיימים בו.

  • לאחר קבלת מפתח: כשהנכס עדיין ריק. היתרונות בשלב זה ניתן לבצע בדיקה מקיפה, הנכס ריק ואפשר לזהות כל ליקוי שקיים בו. מאחר והנכס ריק תוכלו להמתין עם כניסתכם והתקנת פריטים בנכס בשל ליקוי שיאותר בשלב זה (לדוגמא- אם קיים שיפוע לא תקין במקלחון, תוכלו להמתין עם התקנת המקלחון עד סיום התיקון על ידי הקבלן. דוגמא נוספת, אם קיימת רטיבות, ניתן לתקנה לפני אכלוס הנכס). החסרונות בשלב הזה הינם: יתכן ובמעמד זה נגלה ליקוי מהותי ואף מספר ליקויים מהותיים שהיתם יכולים בגינם לסרב לקבלת מפתח ולא ידעתם על כך. יתרה מכך, יתכנו ליקויים מהותיים שעדיף שהקבלן היה מתקן עוד לפני שקיבלתם את הנכס לידיכם ובכך היה נמנע עיכוב מיותר בכניסתכם לנכס.
  • קבלת מפתח: בשלב זה כל המערכות מחוברות. בנוסף, למעמד קבלת מפתח מתלווה אליכם מהנדס מטעמכם שאומר לכם מהו טיב הנכס והאם הוא ראוי למגורים מבחינת קבלת מפתח. באם במעמד זה יגלה המהנדס פגם שהופך את הנכס ללא ראוי למגורים הוא יוכל להביא זאת לידיעתכם בעת הפרוטוקול ולמנוע מכם חתימה על נכס שאינו ראוי למגורים. החיסרון נובע בכך שלא יהיה לקבלן זמן מספר לתקן ליקויים רבים שלא מונעים כניסה לדירה, אך תיקונם עדיין יכול להיות מסיבי, ארוך ולהוות מטרד כאשר הדירה מאוכלסת.
  • פרוטוקול ראשון: השלב המומלץ ביותר לדעתי האישית. בשלב זה יתכן ומערכות חשמל או מים לא יהיו מחוברות ועל כן בדיקתם לא תהיה שלמה אך היתרונות בשלב זה כה רבים כך שעולים על החסרונות. בדיקת מהנדס תזהה עבורכם ליקויים בנכס אשר את תיקונם יוכל הקבלן לבצע כבר עכשיו כאשר הנכס עוד לא נמסר. זה יחסוך לכם רדיפה ותיאומי תיקונים מול הקבלן. כל התיקונים מתבצעים על ידו עוד טרם קיבלתם מפתח ובכך חוסכים לכם בלגאן, אי נוחות ומחייה בנכס שעוברת שיפוצים ותיקונים כל העת. כל ליקוי שמאותר בשלב זה הינו באחריות הקבלן בלבד והוא לא יוכל לערער על כך. דבר נוסף, יתכן ותכננתם לבצע שיפוץ פרטי לאחר קבלת הנכס וליקוי מסוים עלול לעכב זאת, במצב הזה תדעו זאת מראש. החסרונות כפי הצגתי בתחילה, זה שהמערכות לא מחוברות במלואן. אולם גם על חיסרון זה ניתן לגשר.

ניתן לבצע בדיקה משלימה לאחר חיבור המערכות, אשר בדיקה זו כוללת בדיקה מקיפה של המערכות שלא חוברו בזמן הבדיקה הראשונה ובנוסף לבחון את אופן וצורת התיקונים שאותרו בבדיקה הראשונה.

  • לסיכום: כפי שהצגנו לפניכם בכל אחד מהשלבים באם לא ביצעתם בדיקה חשוב שתבצעו אותה ולא תוותרו עליה.

לגבי פרוטוקול ראשון וקבלת מפתח, עליכם לקחת בחשבון כי ביצוע בדק בשלבים אלו מחייבים אישור קבלן היות והדירה לא בחזקתכם.

למידע נוסף תוכלו לפנות אלינו לשיחת יעוץ אישית ללא עלות – 0777922622

נשמע לעמוד לשירותכם בכל עת ?

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

שדה אינו תקני
הקלד קוד
שדה אינו תקני